Orders for at least SEK 500 are sent free of charge.

Signed Swedish furniture craftsmanship since 1997

Your cart

Your cart is empty

In our shop you will find our furniture of the highest quality with carefully selected materials - built by our carpenters on Gotland since 1997.

Refund policy

Ångerrätt

Alla produkter utom våra möbler kan returneras inom 14 dagar efter att ni fått er leverans. Gäller ej om produktens närmaste skyddsförpackning är bruten.

Våra möbler kan inte returneras då de är tillverkade specifikt för kund.

Ångerrätten gäller inte för vårt outlet sortiment. 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar räknat från den dag du tagit emot varan. Observera att detta inte innefattar färg och tapeter från Farrow & Ball eller beställningsvaror som möbler som tillverkas direkt för dig. Kontakta alltid oss via e-post på shop@gad.se innan du returnerar varan. Brevet ska innehålla ordernummer, eventuellt fakturanummer och vilka varor du vill returnera.

De returnerade varorna ska vara oanvända och i originalförpackning med tillhörande emballage. Fri retur gäller för varor som skickas som paket (ej pall). En returfraktsedel är bifogad i ditt paket. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Det går också bra att lämna varan till G.A.D  Butik & Showroom i Visby på Klosterbrunnsgatan 1A.

Om du ångrat ditt köp och skickar/lämnar tillbaka en vara till oss återbetalas din varukostnad av Klarna.
En beställning som är levererad med Schenker och ej uthämtad inom 14 dagar returneras till G.A.D på din bekostnad.

Reklamationer och garanti
Alla produkter har ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum och i Sverige. Inköpskvittot eller orderbekräftelsen ska uppvisas. Om varan är defekt eller om vi har skickat fel vara står vi för returporto. Kontakta oss snarast eller senast inom 14 dagar på shop@gad.se om du vill göra en reklamation.

Tänk på att emballera varan väl, på samma vis som när den anlände, då du bär ansvaret för transporten. Varan ska alltid returneras till G.A.D. Beroende på felets typ skickar vi antingen en ny vara, utför en reparation eller ersätter varukostnaden.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post shop@gad.se. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Reservation
Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter i prisuppgifter, produktinformation och lagersaldo. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand, även efter genomfört köp, korrigera de felaktiga uppgifterna.